بهترین های تهران

بهترین های تهران

امروزه باتوجه به اهمیت داشتن سایت جهت بازدید ومعرفی موثر کسب و کار فهمیدن اشتباهات رایج هنگام طراحی وب سایت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اکثرا وقتی شما به یک طراح سایت بگویید که اشتباه کرده است، عصبانی می شود واحتمالا به شما خواهد گفت که طراحی او فوق العاده می باشد.

واقعیت این می باشد که بعضی مواقع کاملاً منطقی است که طراحان پس از ساعت ها کار خسته شده باشند و اشتباهی در کارشان به وجود آید.

همین امر می تواند سبب شود که شما تصور کنید این فرد در کار خود ماهر نمی باشد.

در حالی که بعضی از اشتباهات وجود دارد که اغلب به سبب بی تجربگی و تازه وارد بودن در این صنعت اتفاق می افتد و در صورتی که یک طراح سایت نسبت به آن ها آگاه باشد در خیلی از موارد می تواند عملکرد بهتری از خود نشان بدهد.

حال در ادامه شما را با چند تا از مهمترین اشتباهات طراحان وب سایت آشنا می کنیم.

1- رعایت کردن اصول نوشتار

یکی از اشتباهات رایجی که خیلی از وبسایت ها رعایت نمی کنند در سطح نوشتار مطالب حاصل می شود.

 شما عزیزان باید بصورت هوشمندانه از قواعد و قوانین نوشتار مطالب در طراحی سایت استفاده کنید .

به عنوان مثال شما باید از تگ های H در مطالب خود استفاده کنید . به عبارتی تگ H1  مهم ترین تگ یک نوشته شما خواهد بود و هرچقدر عدد تگ بالاتر برود از اهمیت آن مطلب کم خواهد شد.

باید در نظر داشته باشید که از تگ H1 نباید بیشتر از یک بار در مطلب خود استفاده کنید. بقیه ی تگ ها هم به اندازه باید استفاده شوند و افراط و تفریط در مطالب صورت نگیرد.

از سایر نکات در این زمینه می توان به استفاده از رنگ در نوشته اشاره کرد به عنوان مثال شما می توانید به تعداد خیلی مناسب و کم از رنگ استفاده کنید.

از رنگ می توان برای جلب توجه کاربر نیز استفاده کرد.

اصلی ترین کلمه یا عبارت یک پاراگراف را می توانید به رنگ قرمز درآورید تا تاکیدی بیشتر بر روی آن کلمه و عبارت نشان داده شود.

مورد بعدی می توان به رعایت خوانایی مطالب اشاره کرد. خوانا بودن یک مطلب به فاکتور های مختلفی وابسته می باشد ولی از بابت ظاهری ، یک مطلب نباید مثل دیوار دیده شود.

پاراگراف های خود را کنترل کنید و اجازه ندهید بیشتر از ۳ الی ۴ خط باشند . زیرا در این صورت خواندن آنها برای کاربران دشوار و اذیت کننده خواهد بود.

فاصله بین خطوط باید حتما رعایت شوند و خطوط نباید خیلی به همدیگر نزدیک باشند.

2- داشتن سایتی خلوت با محتوای بسیار اندک

به همان صورت که طراحی سایت به صورت شلوغ و گیج کننده ؛ به هیچ عنوان جذاب نمی باشد؛ در همین راستا نیز می توان گفت که سایت های خیلی خلوت نیز نمی تواند مناسب باشد و مخاطب زیادی را جذب بکند.

با وجود اینکه سبک مینیمالیسم در طراحی سایت؛ یک روند بزرگ و پرطرفداری می باشد؛ اما اگر به درستی انجام نشود؛ می تواند به شدت اثرات دافعه داشته باشد.

این موضوع نیز یکی از اشتباهات متداول در طراحی وب سایت است که بعضی از طراحان مرتکب می شوند و فکر می کنند هر چقدر خلوت تر و رمز آلود تر باشد؛ بهتر است.

شما باید آگاه باشید که مخاطبین شما می خواهند بدانند که شما چه کسی هستید و به طور دقیق در چه زمینه ای فعالیت می کنید و کسب و کار شما برای آنها چه خواهد کرد.

3- کد نویسی سنگین

کد نویسی سنگین قادر است با کاهش سرعت سایت شما، بزرگترین ضربه را به سئو سایت شما وارد کند. در سئو سایت اولین عاملی که به وسیله ی  گوگل سنجیده می شود، سرعت سایت شما می باشد. سرعت پایین یک سایت به شدت میتواند باعث نا رضایتی کاربر از سایت بشود و همین موضوع باعث حساسیت زیاد گوگل روی این مسئله می شود.

قرار دادان کد های css در صفحات سایت (inline css)، استفاده بیش از حد تصاویر گرافیکی، استفاده از کد های ajax و java و … باعث سنگین شدن سایت و در نتیجه باعث کاهش سرعت سایت خواهد شد.

برای بررسی سرعت سایت خود می توانید آدرس سایت خود را در سایت gtmetrix قرار دهید.

این ابزار آنلاین اطلاعات خوبی در زمینه کدهای سایت ، سایز عکس ها، زمان لود و سایز کل سایت به شما خواهد داد تا بتوانید به بهینه سازی قالب و سایت خود بپردازید.

و...

منبع

https://iranwebset.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۷
شهرزاد جهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی