بهترین های تهران

بهترین های تهران

بهترین درب های چوبی و باکیفیت ایران

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱ ب.ظ

همانطور که مستحضر هستید درب های چوبی همواره یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان ها می باشد، و هنگام خرید درب چوبی برای بسیاری از مخاطبین سوالاتی در مورد مرغوب بودن و انواع چوب های بکار رفته در درب های چوبی درب، فاکتورهای تاثیر گذار بر روی قیمت درب چوبی و انواع مدلهای درب چوبی خریداری شده به ذهنشان خطور میکند ازین رو در این مقاله تصمیم بر این گرفتیم تا به معرفی انواع درب های چوبی و جنسها و مدلهای آنها بپردازیم.

الف ) انواع مدلهای درب چوبی را میتوان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  1. درب چوبی اتاق خواب
  2. درب چوبی لابی ((درب ورودی ساختمان))
  3. درب چوبی ضد سرقت

 

با توجه به نیازمندی ساختمان ابتدا باید تعیین کرد که هنگام خرید درب چوبی چه نوع کاربری باید برای آن مدنظر قرار دهیم تا پس از تعیین نوع مدل درب ورودی به فاکتورهایی نظیر کیفیت، رنگ و نوع جنس چوب بکار رفته توجه نماییم.

ب) عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب های چوبی

قیمت درب چوبی یکی از اصلی ترین معیارهای خرید برای بسیاری از مخاطبین و خریداران ساختمانی بوده و عواملی چند که در ذیل به آن اشاره میکنیم تاثیر گذار می باشد:

  • کیفیت درب چوبی

مهمترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت درب چوبی چوب بکار رفته در آن و همچنین میزان نظم قرارگیری عناصر مختلف درب در کنار یکدیگر می باشد. به عنوان مثال در بازار چوب ، چوبهای روسی با نامهای ساپنا و یولکا موجود بوده که کیفیت چوب یولکا به مراتب بالاتر از ساپنا(ساسانا) می باشد مانند ام دی اف های خارجی و داخلی که از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارند.

هنگام خرید چنانچه اطلاعاتی چند در مورد نام چوبها اشاره کنید فروشنده درب چوبی شما را به عنوان مخاطبی آگاه دانسته و به شما توضیحاتی بیشتر برای انتخاب بهترتان خواهد داد.

  • لایی یا روکش درب چوبی

هرچقدر کیفیت روکش یا لایی در درب چوبی بیشتر باشد از نظر ضد آب بودن، ضد خش بودن، قابل شستشو بودن، براق بودن و ... میتواند به مراتب تاثیر گذار بر روی قیمت درب چوبی خریداری شده داشته باشد، چه بسا بهتر است حتماً از اطلاعات جزئی روکش یا لایی درب چوبی نیز از فروشنده و تولیدکننده درب چوبی سوالاتی چند بپرسید.

  • رنگ درب چوبی

از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمت انواع درب چوبی تاثیر گذار می باشد رنگ کاری و کیفیت رنگ خورده شده می باشد.

رنگکاری پایانی یا ((تاپ کوت)) با توجه به تکنیکهایی که استادکار رنگکاری بکار میبرد و بسته به مارکی که در رنگ بکار رفته سبب افزایش یا کاهش قیمت میگردد.

 

پ) انواع چوب های بکار رفته در درب های چوبی:

اگر نگاهی کوتاه به صنعت چوب بری و نجاری داشته باشیم متوجه خواهیم شد که چوب های متعددی در این صنعت وجود دارد که مورد استفاده هنرمندان چوب قرار میگیرد، اما ازین بین چوبهای خاصی وجود دارند که بنا به استحکام، دوام و تراکم بافت های سلولی حاکم بر آنها سبب استفاده بیشتر در تولید درب های چوبی شده است که نگاهی چند بر آنها داریم:

1- چوب یولکا ((صنوبر))

...

2- چوب گردو

...

3- چوب درخت گیلاس

...

4- چوب درخت بامبو

...

5- چوب درخت ساج:

...

.

و...

منبع:

https://sakhtemuniha.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۷
شهرزاد جهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی